วันพฤหัสบดีที่ 7 มีนาคม พ.ศ. 2556

Teaching Conversation with Trivia (Volume 40, Issue 2)


In: English Teaching Forum 2002, Volume 40, Number 2Format(s): Text
This article presents reasons for using trivia (a quizzing game) to teach conversation and provides tips on how trivia-based materials fit into communicative language teaching approaches. It also presents examples of trivia-based activities that can be used in the conversation classroom. The article suggests that using trivia-based materials makes the content more interesting, meaningful, and thus motivating for learners.
บทความนี้แสดงเหตุผลสำหรับการใช้เกมส์ (เกม quizzing) สอนการสนทนาและมีเคล็ดลับเล็กน้อยตามพอดีกับวิธีการเรียนการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร นอกจากนี้ยังนำเสนอตัวอย่างของกิจกรรมเล็กน้อยตามที่สามารถจะใช้ในห้องเรียนการสนทนา บทความแสดงให้เห็นว่าการใช้วัสดุทำให้เนื้อหาน่าสนใจมากขึ้นและมีความหมายและทำให้การสร้างแรงจูงใจสำหรับผู้เรียน

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

Teaching English : How to Teach Basic Conversational English

Teaching English : Creating Survey Questions

Teaching English : Write College Research Papers